Hvor vigtigt er dit firmalogo?

18 June 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Dit firmalogo som er en del af din visuelle identitet og derfor noget af det første nye kunder ser, når de skal vurdere om de skal kontakte jer eller lede videre efter en anden. Det kan altså koste jer kunder og penge på bundlinjen, hvis i ikke har det rigtige firmalogo.

Derfor er det også vigtigt hvad enten i er nystartet og skal have lavet et logo eller i er et etableret firma der har planer ok at få lavet et nyt at i vælger at få en professionel grafiker, der er ekspert i at arbejde med form og farver. Det er en god ide at få involveret din grafiker så tidligt i forløbet, så han kan råde og vejlede fra start og samarbejde med din hjemmesideprogrammør, markedsføringskonsulent og SEO ekspert. 

Det rigtige firmalogo

Det rigtige firmalogo er enkelt og nemt genkendeligt. Det lyder umiddelbart ikke svært men det kræver et helt specielt talent at få formuleret et logo, så det opfylder de krav samtidig med at det også repræsentere det jeres firma står for. Derfor er det også vigtigt at i ikke falder for fristelsen og enten selv lave det eller få en som har minimal erfaring til det fordi i kan spare penge eller ikke kan lide at sige nej.

I kan sammenligne det med at gå en tur ind i en boghandler og kigge efter en ny bog. Med mindre du kender forfatteren eller har fået den varmt anbefalet, har du kun forsiden at vurdere bogen på. Det er det samme med dit firmalogo. Ser forsiden spændende ud tænker man automatisk, at så er indholdet det sikkert også. Omvendt ser den halvkedelig ud eller ligefrem sjusket lægger du den tilbage og leder videre. Så kan bogen i princippet være verdens bedste. Den bliver ikke læst, men sat tilbage på reolen. 

More articles